Ressenya del llibre:
Els orígens del volum es remunten al disseny de les eines
d’anàlisi per a obtenir mostres de la competència lingüística oral dels alumnes
de 6è de primària i d’Educació Secundària Obligatòria. Per tal d’obtenir
aquestes mostres, l’equip de recerca va fer un repàs preliminar de la
bibliografia existent i de les proves que s’usaven més freqüentment en els
estudis sociolingüístics, i va constatar dos fets. D’una banda, les proves que
se solien usar en aquests estudis havien estat dissenyades durant els anys 1980
i 1990 i se centraven en aspectes de contrast català-castellà i de correcció.
D’altra banda, les proves analitzades no feien una distinció clara entre el
tipus de dades orals que es volien obtenir.
Tot plegat feia
pensar que els resultats d’avaluació de competència en la majoria dels treballs
de sociolingüística educativa disponibles fins aleshores feien una avaluació
excessivament genèrica dels nivells de coneixement de llengua de l’alumnat
català. Davant d’aquesta constatació, l’equip de recerca va emprendre un estudi
global de les diferents proves emprades pels diferents organismes que
s’encarreguen de l’avaluació del català oral.
No hay comentarios:
Publicar un comentario