BON DIA, VOLS APRENDRE A EXPRESSAR-TE?

Som Gerardo Borrás i Pepe Bresó Beltrán uns alumnes de la asignatura "Iniciació a l´educació literària i lingüística" dins de la Capacitació de Valencia. Volem utilitzar aquest blog per mostrar alguns recursos per a conseguir una bona expressió.

DEFINICIÓ D´EXPRESSIÓ ORAL


L'expressió oral és el conjunt de tècniques que determinen les pautes generals que han de seguir-se per a comunicar-se oralment amb efectivitat, és a dir, és la forma d'expressar sense barreres el que es pensa . L'expressió oral serveix com a instrument per a comunicar sobre processos o objectes. S'ha de tenir en compte que l'expressió oral en determinades circumstàncies és més àmplia que la parla, ja que requereix d'elements "paralingüístics" per a completar la seua significació final. Per açò, aquesta no solament implica un coneixement adequat de l'idioma, sinó que abasta també diversos elements no verbals. La importància d'aquests últims és crucial.

miércoles, 4 de enero de 2012

L’Avaluació de les habilitats d’expressió oral en català: tendències i evolució

Llibre en pdf:


Ressenya del llibre:

Els orígens del volum es remunten al disseny de les eines d’anàlisi per a obtenir mostres de la competència lingüística oral dels alumnes de 6è de primària i d’Educació Secundària Obligatòria. Per tal d’obtenir aquestes mostres, l’equip de recerca va fer un repàs preliminar de la bibliografia existent i de les proves que s’usaven més freqüentment en els estudis sociolingüístics, i va constatar dos fets. D’una banda, les proves que se solien usar en aquests estudis havien estat dissenyades durant els anys 1980 i 1990 i se centraven en aspectes de contrast català-castellà i de correcció. D’altra banda, les proves analitzades no feien una distinció clara entre el tipus de dades orals que es volien obtenir.

Tot plegat feia pensar que els resultats d’avaluació de competència en la majoria dels treballs de sociolingüística educativa disponibles fins aleshores feien una avaluació excessivament genèrica dels nivells de coneixement de llengua de l’alumnat català. Davant d’aquesta constatació, l’equip de recerca va emprendre un estudi global de les diferents proves emprades pels diferents organismes que s’encarreguen de l’avaluació del català oral.

No hay comentarios:

Publicar un comentario