BON DIA, VOLS APRENDRE A EXPRESSAR-TE?

Som Gerardo Borrás i Pepe Bresó Beltrán uns alumnes de la asignatura "Iniciació a l´educació literària i lingüística" dins de la Capacitació de Valencia. Volem utilitzar aquest blog per mostrar alguns recursos per a conseguir una bona expressió.

DEFINICIÓ D´EXPRESSIÓ ORAL


L'expressió oral és el conjunt de tècniques que determinen les pautes generals que han de seguir-se per a comunicar-se oralment amb efectivitat, és a dir, és la forma d'expressar sense barreres el que es pensa . L'expressió oral serveix com a instrument per a comunicar sobre processos o objectes. S'ha de tenir en compte que l'expressió oral en determinades circumstàncies és més àmplia que la parla, ja que requereix d'elements "paralingüístics" per a completar la seua significació final. Per açò, aquesta no solament implica un coneixement adequat de l'idioma, sinó que abasta també diversos elements no verbals. La importància d'aquests últims és crucial.

jueves, 5 de enero de 2012

TÉCNIQUES EDUCATIVES PIONERES

Dins la programació de l’aula oberta de l’IES Joan Amigó i Callau i trobem
Treball d'expressió oral
Ús i comunicació : llengua parlada.
Expressió i comprensió oral
Quan ens proposem de fer una activitat d'expressió oral amb els alumnes tindrem present:
a) crear un ambient acollidor i distès, que els alumnes estiguin a gust a l'aula en aquell moment.
b) Que les activitats que li presentem siguin motivadores i estimulants per tal que tinguin necessitat de comunicar-se, de parlar, d’escoltar el que els altres volen dir.
c) Conèixer i acceptar unes normes bàsiques de comunicació oral: respectar el torn de paraula, respectar les opinions dels altres, parlar sobre el tema que es proposa, participar de manera activa, intervenir quan se’ls demana.
d) S’oferiran models de registre diferents: el /la professor/a, mitjans de comunicació, enregistraments àudio -visuals, exposicions d’una persona especialitzada en algun tema, un documental,…
e) Afavorir que, a través de les activitats presentades, els alumnes puguin produir el màxim de llengua oral, potenciant el treball per parelles per aconseguir que els alumnes practiquin simultàniament.


Una activitat senzilla però molt important és la que porta a terme la tutora de l’aula els dilluns a primera hora del matí.
Una sessió va consistir en llegir l’article del diari proposat i després els alumnes van començar a dir el que pensaven de l’article, arribant a elaborar un petit projecte per al seu centre, que es va escriure en sessions posteriors.



No hay comentarios:

Publicar un comentario